Please log in to view images

« prev   random   next »


How the Steele Dossier was Discredited: Media Woke Wars

By NoCoupForYou follow NoCoupForYou   2019 Sep 10, 4:41pm 85 views   0 comments   watch   nsfw   quote   share    

First, BuzzFeed published the entire dossier on Jan. 11, 2017. BuzzFeed did this on the same day that CNN actually did it “right,” according to the overall Spygate “insurance policy” strategy, launching a story based on allegations from the dossier, but deliberately keeping many of the details uncertain.

The CNN story was authored by Evan Perez, Jake Tapper and Carl Bernstein. It never mentions Steele by name and keeps most of the dossier allegations extremely vague.

Just a few hours after CNN published its report, in an apparent ham-handed attempt to seize attention and control of this huge story from a media rival, BuzzFeed News’s Ken Bensinger, Miriam Elder and Mark Schoofs proudly posted an article on their site that put the entire Steele dossier into the public eye.

Tapper then angrily emailed BuzzFeed News editor-in-chief, Ben Smith, because of how this made CNN’s earlier story look—now that everyone could see directly the absurd allegations that CNN’s reporting had only vaguely hinted at.

“I think your move makes the story less serious and credible[.] I think you damaged its impact,” Tapper wrote to Smith on Jan. 10, 2017, just after BuzzFeed published the dossier in full on its website.

Apparently, the BuzzFeed people didn’t figure out that the plan was to spend months, if not over a year, leaking various allegations from the dossier while holding the document itself back.
no comments found

about   best comments   contact   one year ago   suggestions